Kalendarz Wydarzeń
Kalendarz wydarzeń
Lusowskie Spotkania Muzyczne: koncert finałowy iVenti Festival
Archiwum
wystąpią fleciści Łukasz Długosz i Marta Dzięcioł. Flecistom będą Marek Toporowski – pianoforte oraz Natalia Hyżak - klawesyn
Złoty flet z historycznym fortepianem, a może drewniany flet z klawesynem?
Zapraszamy na finałowy koncert "iVenti Festival"
Wyjątkowe miejsce, wyjątkowe instrumenty, a przede wszystkim wyjątkowi artyści.
Wyjątkowe miejsce, wyjątkowe instrumenty, a przede wszystkim wyjątkowi artyści.
W urokliwym kościele św. Jadwigi w Lusowie wystąpią fleciści Łukasz Długosz i Marta Dzięcioł. Flecistom na instrumentach klawiszowych towarzyszyć będą Marek Toporowski – pianoforte oraz Natalia Hyżak - klawesyn
Koncerty poprowadzi dobrze znany wielkopolskim melomanom Piotr Niewiedział.
W programie m.in.
G.Ph. Telemann - Fantasia nr 10 fis-moll
J.S. Bach - Sonata g-moll BWV 1020
C.Debussy - La fille aux cheveux de lin
Johannes Donjon - Rossignolet
Karol Kurpiński - Polonez D-dur
Jan Ladislav Dussek (1760-1812) - The Sufferings of the Queen of France, Op. 23 na pianoforte
G. Faure - Morceau de Concours
Józef Elsner (1769-1854) - Rondo alla Krakowiak
I.F.Dobrzyński - Andante i Rondo alla Polacca op.42
….
G.Ph. Telemann - Fantasia nr 10 fis-moll
J.S. Bach - Sonata g-moll BWV 1020
C.Debussy - La fille aux cheveux de lin
Johannes Donjon - Rossignolet
Karol Kurpiński - Polonez D-dur
Jan Ladislav Dussek (1760-1812) - The Sufferings of the Queen of France, Op. 23 na pianoforte
G. Faure - Morceau de Concours
Józef Elsner (1769-1854) - Rondo alla Krakowiak
I.F.Dobrzyński - Andante i Rondo alla Polacca op.42
….
ŁUKASZ DŁUGOSZ uznany przez międzynarodowych krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów. Jest również najliczniej uhonorowanym w historii polskim flecistą. Luxemburskie PIZZICATO za płytę "Flute Stories" okrzyknęło Długosza jednym z najwybitniejszych flecistów na świecie.
Artysta nagrał 58 albumów płytowych, które zostały bardzo wysoko ocenione przez krytykę polską i europejską, za które otrzymał wiele prestiżowych międzynarodowych nagród fonograficznych, w tym nagrodę International Classical Music Award (ICMA), Pizzicato Supersonic Award oraz Fryderyki.
Był wielokrotnie zapraszany do wykonania koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora. Koncert wykonywał m.in w Nowym Yorku, Pekinie, Doha, Berlinie, Paryżu, Londynie, Rydze, Koblenz, Helsinkach. W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra z którą nagrał płytę z koncertem fletowym Michaela Colina.
Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Jego koncerty były wielokrotnie transmitowane przez najważniejsze rozgłośnie radiowe takie jak: BBC Radio 3, NDR, SWR, BR4, Deutschland Radio Kultur, Polskie Radio 2, Radio France, RMF Classic.
Do tej pory powstało ponad 200 utworów dedykowanych jemu oraz żonie Agacie Kielar-Długosz. Większość powstałych dzieł są to dzieła symfoniczne, które po prawykonaniu nadal są promowane i uwieczniane fonograficznie.
Artysta nagrał 58 albumów płytowych, które zostały bardzo wysoko ocenione przez krytykę polską i europejską, za które otrzymał wiele prestiżowych międzynarodowych nagród fonograficznych, w tym nagrodę International Classical Music Award (ICMA), Pizzicato Supersonic Award oraz Fryderyki.
Był wielokrotnie zapraszany do wykonania koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego pod batutą kompozytora. Koncert wykonywał m.in w Nowym Yorku, Pekinie, Doha, Berlinie, Paryżu, Londynie, Rydze, Koblenz, Helsinkach. W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra z którą nagrał płytę z koncertem fletowym Michaela Colina.
Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Jego koncerty były wielokrotnie transmitowane przez najważniejsze rozgłośnie radiowe takie jak: BBC Radio 3, NDR, SWR, BR4, Deutschland Radio Kultur, Polskie Radio 2, Radio France, RMF Classic.
Do tej pory powstało ponad 200 utworów dedykowanych jemu oraz żonie Agacie Kielar-Długosz. Większość powstałych dzieł są to dzieła symfoniczne, które po prawykonaniu nadal są promowane i uwieczniane fonograficznie.
MAREK TOPOROWSKI harmonijnie łączy w swojej działalności różne, często pozornie odległe obszary muzyki. Jest cenionym solistą – klawesynistą i organistą, kameralistą i dyrygentem. Koncertuje również na klawikordzie i historycznych fortepianach. Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Warszawie (organy – Józef Serafin, klawesyn – Leszek Kędracki). Następnie doskonalił swe umiejętności we Francji (Strasbourg), Niemczech (Saarbrücken), i Holandii (Amsterdam) pracując pod kierunkiem Aline Zylberajch i Boba van Asperena (klawesyn) oraz Daniela Rotha (organy). Otrzymał Pierwsze Nagrody Konserwatorium w Strasbourgu w dziedzinie organów i klawesynu oraz Dyplom Koncertowy Musikhochschule des Saarlandes (organy).
Jest laureatem I nagrody I Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (1985).
W roku 1991 utworzył specjalizujący się w historycznym wykonawstwie zespół Concerto Polacco. Zainicjował w Warszawie regularny cykl koncertów muzyki oratoryjnej wykonywanej zgodnie z historyczną praktyką wykonawczą. Wiele utworów muzyki staropolskiej zostało po raz pierwszy wykonanych bądź nagranych pod jego batutą (opera „Agatka” J.D. Hollanda, oratorium „Christiani poenitentes ad sepulchrum Domini” J.T. Żebrowskiego, utwory Wronowicza, Cichoszewskiego i in.). Czterokrotnie otrzymywał Nagrodę Fryderyka, a wiele innych płyt otrzymywało nominacje do tej nagrody.
Jest laureatem I nagrody I Ogólnopolskiego Konkursu Klawesynowego im. Wandy Landowskiej w Krakowie (1985).
W roku 1991 utworzył specjalizujący się w historycznym wykonawstwie zespół Concerto Polacco. Zainicjował w Warszawie regularny cykl koncertów muzyki oratoryjnej wykonywanej zgodnie z historyczną praktyką wykonawczą. Wiele utworów muzyki staropolskiej zostało po raz pierwszy wykonanych bądź nagranych pod jego batutą (opera „Agatka” J.D. Hollanda, oratorium „Christiani poenitentes ad sepulchrum Domini” J.T. Żebrowskiego, utwory Wronowicza, Cichoszewskiego i in.). Czterokrotnie otrzymywał Nagrodę Fryderyka, a wiele innych płyt otrzymywało nominacje do tej nagrody.
MARTA DZIĘCIOŁ - to urodzona w Poznaniu i mieszkająca w Szwajcarii, polska flecistka, solistka i kameralistka. Do dwunastego roku życia była mieszkanką powiatu poznańskiego. Swoją przygodę z muzykę rozpoczęła w wieku 7 lat. Jest absolwentką renomowanej Hochschule für Musik Basel w Szwajcarii.
Obecnie rozwija swoje muzyczne zainteresowania u światowej sławy flecisty i pedagoga Felixa Renggliego. Marta Dzięcioł jest wielokrotną stypendystką Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2022 została laureatką prestiżowego programu stypendialnego Młoda Polska przyznawanego młodym utalentowanym artystom przez Narodowe Centrum Kultury. W uznaniu jej dorobku artystycznego została m.in. stypendystką szwajcarskich fundacji Rudolf Moser Stiftung oraz Marian und Zofia Kirsch Stiftung.
W jej dorobku artystycznym widnieje kilkadziesiąt nagród na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach, solowych i kameralnych oraz solowe koncerty z renomowanymi orkiestrami, m. in. Kammerorchester Basel. Nieustannie koncertuje i współtworzy muzyczne projekty w Szwajcarii i Europie.
Od 2022 roku jest członkiem Schweizer Jugend Sinfonie Orchester.
Podczas koncertu Marta Dzięcioł zagra na legendarnym i unikatowym flecie drewnianym Powell Grenadilla Wood, który został pozyskany dzięki wsparciu Narodowego Centrum Kultury oraz szwajcarskiej fundacji Rudolf Moser Stiftung
Obecnie rozwija swoje muzyczne zainteresowania u światowej sławy flecisty i pedagoga Felixa Renggliego. Marta Dzięcioł jest wielokrotną stypendystką Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W roku 2022 została laureatką prestiżowego programu stypendialnego Młoda Polska przyznawanego młodym utalentowanym artystom przez Narodowe Centrum Kultury. W uznaniu jej dorobku artystycznego została m.in. stypendystką szwajcarskich fundacji Rudolf Moser Stiftung oraz Marian und Zofia Kirsch Stiftung.
W jej dorobku artystycznym widnieje kilkadziesiąt nagród na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach, solowych i kameralnych oraz solowe koncerty z renomowanymi orkiestrami, m. in. Kammerorchester Basel. Nieustannie koncertuje i współtworzy muzyczne projekty w Szwajcarii i Europie.
Od 2022 roku jest członkiem Schweizer Jugend Sinfonie Orchester.
Podczas koncertu Marta Dzięcioł zagra na legendarnym i unikatowym flecie drewnianym Powell Grenadilla Wood, który został pozyskany dzięki wsparciu Narodowego Centrum Kultury oraz szwajcarskiej fundacji Rudolf Moser Stiftung
NATALIA HYŻAK - w 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem poznańską Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego, gdzie studiowała klawesyn pod kierunkiem prof. Marii Banaszkiewicz-Bryły.
W tym samym roku ukończyła również Filologię polską w zakresie filmoznawstwa, telewizji i kultury medialnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 2011 roku otrzymała tytuł Maestro al cembalo po studiach w Centre de Musique Ancienne, jednym z wydziałów Haute Ecole de Musique w Genewie (Szwajcaria), gdzie przez trzy lata doskonaliła swoje umiejętności w klasie prof. Leonardo Garcii Alarcona, zgłębiając wiadomości na temat historycznego wykonawstwa muzyki dawnej. W Haute Ecole de Musique studiowała również organy pod kierunkiem prof. Marcelo Gianniniego.
Prowadzi aktywną działalność koncertową zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, wykonując muzykę kameralną i solową.
Od 2012 roku koordynuje współpracę Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu z Międzynarodowym Instytutem Muzyki Dawnej w Vannes (Francja), prowadzonym przez prof. Bruno Cocset.
Od 2013 roku współpracuje także z międzynarodowym zespołem muzyki dawnej Canto Fiorito.
W tym samym roku ukończyła również Filologię polską w zakresie filmoznawstwa, telewizji i kultury medialnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 2011 roku otrzymała tytuł Maestro al cembalo po studiach w Centre de Musique Ancienne, jednym z wydziałów Haute Ecole de Musique w Genewie (Szwajcaria), gdzie przez trzy lata doskonaliła swoje umiejętności w klasie prof. Leonardo Garcii Alarcona, zgłębiając wiadomości na temat historycznego wykonawstwa muzyki dawnej. W Haute Ecole de Musique studiowała również organy pod kierunkiem prof. Marcelo Gianniniego.
Prowadzi aktywną działalność koncertową zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, wykonując muzykę kameralną i solową.
Od 2012 roku koordynuje współpracę Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu z Międzynarodowym Instytutem Muzyki Dawnej w Vannes (Francja), prowadzonym przez prof. Bruno Cocset.
Od 2013 roku współpracuje także z międzynarodowym zespołem muzyki dawnej Canto Fiorito.
……….
Partnerami Festiwalu są: Fundacja LOTTO, GOK Sezam – Tarnowo Podgórne, Mosiński Ośrodek Kultury, MOK Gniezno, Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Gnieźnie, Wielkopolskie Samorządowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Gnieźnie
Festiwal współfinansowany jest ze środków Powiatu Poznańskiego, Miasta Gniezno.
Lokalizacja
MIEJSCE: Kościół w Lusowie